Rebranding: 5 vizualnih identiteta koje se isplatilo redizajnirati

Uvjereni smo da je svaka promjena dobra. Bilo da je riječ o promjeni frizure, posla ili vizualnog identiteta. Kako frizerka uvijek kaže – “malo smo skratili vrhove i odmah bolje”.  Svaka promjena donosi osvježenje pogotovo kada je riječ o vizualnom identitetu.

Rebranding

Rebranding možemo gledati kao ponovno rađanje brenda ili barem brend koji je bio na frizuri. Svaka tvrtka će u jednom trenutku doći do te prekretnice u svom poslovanju. Dogodit će se u trenutku kada shvatimo da smo se konačno pronašli na tržištu i uvidjeli svoj pravac. U svakom slučaju rebrending nije mala stvar, i zapravo je vrlo tanka linija između uspjeha i faila!

Pitanje rebrandinga ne nameću više proizvođači, nego trendovi i potrošačke navike koje se euforično mijenjaju zbog novih medija i digitalnog pristupa kupovini. Proces rebrandinga će vam uzeti vrijeme, energiju i novac, ali će istovremeno motivirati ljude unutar kompanije te povesti vaš proizvod i kompaniju u budućnost. Prvi korak rebrandinga je upravo dizajn. 

Veliki brendovi su pod povećalom javnosti zbog čega se vijest o promjeni brzo širi. Potrebno je paziti na detalje, zadržati stare korisnike, pridobiti nove i pri tome ne posrnuti. 

Sjetimo se nedavnog redizajna Zara logotipa. Podigao je prašinu i potaknuo raspravu među fanovima. Bez obzira na to što mnogi od njih nisu dizajneri, ipak donekle imaju pravo.  Novi logotip je pomalo klaustrofobičan i puno teži za čitanje. Poznati dizajner Erik Spiekermann je na Twitteru objavio: “To je najgori font koji sam ikada vidio. Je li to učinio jedan od onih novih robota koji će zamijeniti ljude? ” 

S druge strane, struka smatra da je novi logotip ogroman napredak za brend. On je očigledan iskorak od minimalističkih logotipa koje preferiraju tehnološke tvrtke i startupovi – od Googlea do Ubera. Ovaj logotip se više približava složenijim logotipima uobičajenih u kućama za visoki dizajn kao što su Cartier, Gucci i Bulgari.

Mi smo složili listu domaćih brendova koji su odlučili osvježiti svoj vizualni identitet. Pogledajte kome najbolje godi promjena:

 

1. Cockta

 

Cockta je javnosti prvi put predstavljena 1953. godine u Planici, a u prvoj godini proizvedeno je oko milijun litara Cockte. Kroz više od šest desetljeća postojanja Cockta je više puta mijenjala izgled.

Počeci dizajna Cockta ambalaže sežu u 1952. kada su studenta arhitekture Sergeja Pavlina angažirali da dizajnira etiketu i bocu za Yugo Cocktu koju su oglašavali kao “Cockta Cockta”. Već tada su naglašavali da je “Cockta Cockta” patentirani proizvod tvrtke koja ima zaštićene sve oblike ambalaže, od boca, sanduka, zatvarača »jasta« do boje: svijetlo plave poput ljetnog neba, žute poput sunca i crne za slova koja prikazuje kontraste sjena.  

Zbog agresivnog prodiranja Coca Cole, 1974. počeli su tražiti nova rješenja za ponovno osvajanje domaćeg tržišta. Promijenili su vanjski izgled i Cockta je ponovno osvojila korisnike kao piće od prirodnih sastojaka koje gasi žeđ, pije se s ledom te je domaće piće s tradicijom. Tada je nastao i jedan od prepoznatljivih slogana: Cockta, piće vaše i naše mladosti.

cockta rebranding

Godine 2001. punjenje Cockte seli se u Rogašku Slatinu, a devet godina kasnije hrvatska tvrtka Atlantic Grupa kupuje cijelu tvrtku Droga Kolinska d.d. koja nastavlja put vječno mlade Cockte. 

Godine 2012. “Osvježenje” je predstavljeno nostalgično-suvremenim momentom koji vraća vrijeme unatrag, ali Cockta ostaje uvijek u koraku s njim – suvremena je, a istovremeno retro cool. Kampanju s “osvježenom” djevojčicom koja pije Cocktu osmislili su u agenciji Pristop.

Danas Cockta slavi 66 rođendan te opet ima nevjerojatno dobru kampanju. Web stranica koju je osmislila slovenska agencija Spletna postaja jako je kreativna i dinamična. Možete proći kroz cijelu povijest Cockte prema karakteristikama tog vremena. Uz to imaju kampanju koja podržavaju kreativnost, odvažnost i autentičnost kroz priče o legendama tj umjetnicima života od bmx ridera do ice cream mastera. Genijalno!

Ovogodišnji redizajn Cockta ambalaže radila je francuska agencija  PointbleuNapravili su ambalažu za original i light okus te kombinacijom boja vratili Cockti staru slavu. Novi – retro izgled ambalaže vraća se korijenima i naglašava autentičnost Cockte. Bravo Cockta!

2. Sax gin

Gin-tonic je postalo piće naše mladosti. Posljednje tri godine ispijanje gina postalo je dio ljetnog rituala. Trend gina ne jenjava već samo raste. Svi ljubitelji gin tonica sigurno znaju za Badelov Sax gin. Većina iskusnih ginopija znaju koji gin je najbolji, koje dodatke koristiti i koji se poklanja a koji ne. U cijeloj industriji pića, gin je stvorio novo i atraktivno tržište gdje veliki brendovi sve brže ulaze s novim tehnologijama, tražeći novi, relevantniji brending. U cijelom tom poretku, Sax gin je predugo imao nepromjen dizajn ambalaže. Ambalažu za dosadašnji Sax gin radio je Koržinekdizajn studioVeć smo se toliko naviknuli na ovaj ustaljeni dizajn da smo ga prestali primjećivati na policama.

redizajn sax gina

Nedavno sam dobila bocu fancy gina za rođendan. Kada sam pogledala naljepnicu shvatila sam da je to zapravo dobri stari Sax ali u potpuno novoj ambalaži! Ova ambalaža odaje dojam kvalitete i visokog standarda gina koji ne zadaje glavobolje sutradan. Novi Sax je London Dry gin u tri varijante. Sax Original, je mekši gin s mediteranskom aromatikom, Sax Citrus je svježi izrazito citrusni gin, a  Sax Pink je ružičasti gin u kojemu dominiraju arome šumskih jagoda. Novi dizajn boca potpisuje londonski studio Claessens, čiji stručnjaci za rebranding stoje iza nekih od najvećih Diageovih, Pernord Ricardovim i Bacardijevih brendova, uključujući nagrađivane redizajne Camparija, Stolichnaya votke i Bacardi ruma. 

Na temelju testiranja barmena, novi Sax ušao je u Pelegrini, Noel, Esplanadu, Time i druge vodeće hrvatske restorane, prenosi Plava kamenica.hrBadel je ovim potezom napravio ogroman iskorak za svoj Sax gin.  S temeljitim redizajnom boce i poboljšanom recepturom, ovaj gin neće prolaziti neopaženo!

3. Hrvatska pošta

Hrvatska pošta kao samostalno dioničko društvo osnovana je 1999. godine. Današnje poslovanje Hrvatske pošte nastavlja se na tradiciju i kontinuitet poštanske djelatnosti u Republici Hrvatskoj. S obzirom na brojne novitete koji idu u korak s digitalnim vremenom, bilo je vrijeme da se nakon 20 godina osvježi vizualni identitet.  Dobro poznati rog oduvijek je bio simbol pošte koji ima visoku prepoznatljivost u Hrvatskoj. S toga je bilo dovoljno malo osvježenje u vidu reduciranja osnovnog simbola. Ujedno ostvaruje i novu asocijaciju koja je u skladu s vremenom u kojem živimo, a to je simbol geolokacijske oznake (engl. location pin).

U postupku rebrandinga željeli smo sačuvati sve razlikovne elemente brenda te mu istovremeno dati suvremen i novom digitalnom vremenu prikladniji oblik“, pojasnio je nagrađivani dizajner Boris Malešević, koji je autor novog logotipa. 

Budući da je riječ o rebrandingu 1016 poštanskih ureda diljem Hrvatske, izmjena logotipa provodit će se kroz određeni vremenski period. U prvoj fazi novi će vizualni identitet biti primijenjen na najvećim i najfrekventnijim poštanskim uredima te na dijelu voznog parka. Primjer rebrandinga Hrvatske pošte izvrstan je primjer kako i najmanja promjena godi ovako velikom brandu. Odličan potez!

4. Portal Supermame

Još jedan redizajn koji je realiziran ove godine je portal Supermame.hr. Nakon dvije godine rada, na događaju organiziranom povodom Majčinog dana, predstavio je svoje novo ruho.

Za redizajn su zaduženi  Ana Tevšić Nauković i Dario Dević, koji su u novi izgled uključili osobnosti osnivačica. Kad je portal Supermame.hr postao prepoznatljiv brend, shvatile su da je i pravo vrijeme za rebranding. Dizajnerima su prepustile osmišljavanje rješenja, a ono što su dobile objeručke su prihvatile. Ono što smo prvo primijetili je redizajn logotipa. Novi logotip je puno snažniji i upečatljiviji od starog. Podsjeća na logotip nekog ozbiljnog političkog časopisa. Tipografija koja se prije koristila bila je tanka i prozračna dok je nova stabilna i jaka.

Time su postigli ozbiljan ton kako ne bi bilo podcjenjivanja portala zbog njegove tematike i spola njegovih osnivačica. Supermame.hr nisu tek kakav blog, već portal s brojnim čitateljstvom, širokim rasponom tema, nizom ozbiljnih sponzora i takvim ga uz pomoć novog tipografskog tretmana smjesta i komuniciraju. Boje koje se koriste su u rasponu od svijetlo roze do bordo crvene. One se promišljeno koriste te odaju osobnosti obje osnivačice. Možemo reći da ovaj redizajn odlično komunicira poruku koja se želi prenijeti. Portal Supermame.hr inspiriran je snažnim ženama, majkama poduzetnicama čije su priče vječna inspiracija.

5. Pauza.hr

Portal Pauza.hr postoji već 10 godina te smo bili svjedoci manjih promjena i redizajna. Tako su 2010. godine nove promjene obuhvatile promjenu dizajna logotipa i stranice, a poboljšani su i svi programski elementi kako bi stranica bila brža.

redizajn pauza.hr

Nedugo nakon toga, ponovno je napravljen redizajn gdje je logotip potpuno reduciran a web stranica je dobila ustaljeni izgled kojeg se većina nas sjeća – šareni, pomalo pretrpan web.

Ove godine  Pauza je doživjela potpuni redizajn, a u svoju novu platformu uključila je sve prijedloge i kritike. Osim dobro poznate web aplikacije, nova Pauzina platforma uključuje i mobilnu aplikaciju za iOS i Android, a ono što možete vidjeti  na webu i aplikacijama je čist dizajn koji se uvelike razlikuje od šarenila i eklektičnosti dobre stare i kronično pretrpane Pauze.

Konkretno, sada se na Pauzu možete prijaviti Google i Facebook računom, poboljšano je filtriranje po geolokaciji, možete spremiti više od dvije adrese za dostavu, uvedena je chat podrška za brže rješavanje potencijalnih problema, a uz plaćanje gotovinom i karticama uvodi se mogućnost korištenja PayPala, piše Netokracija.

Možemo reći da je napravljen odličan posao što se tiče vizualnog izgleda stranice. Nova stranica Pauze izgleda bolje i čitljivije no komentari korisnika nisu baš tako pozitivni. Prema komentarima na Facebook stranici, većina korisnika je nezadovoljna novim redizajnom i UXom. Osim toga, ukupna Facebook ocjena Pauze.hr se prilično snizila u posljednje vrijeme. Je li uzrok tome redizajn ili nova konkurencija?

Treba vam rebranding?

Javite nam se