Osnovni koraci content marketinga
U posljednjih nekoliko godina, content marketing je postao osnova svakog poslovanja. Coca-Cola to radi, IKEA to radi…mi to radimo. Što je točno content marketing? Rekli bismo da content marketing komunicira s potencijalnim klijentima tako da: publika voli obraćati pozornost na vas te pokazuje da bi bili dobra osoba s kojom bi htjeli poslovati. Međutim, kombiniranje ta dva “jednostavna” faktora može biti nezgodno.
U ovom blogu možete pročitati osnovne korake content marketinga kako biste bili sigurni da svoj marketing gradite na pravoj osnovi.
Posjedovanje web stranice
Prije nego stvorite jedan dio sadržaja, razmislite o tome gdje će taj sadržaj živjeti i kako će publika doći do njega. Djelotvoran content marketing uzima određeno vrijeme. Trebat će vam energija, smisao i vrijeme za stvaranje dobrog sadržaja – bilo da ga sami izrađujete ili koristite profesionalnog pisca. Gotovo sav sadržaj koji stvorite mora živjeti na domeni koju nadzirete, koristeći platformu gdje možete dizajnirati svoju web stranicu kako želite. Možete koristiti društvene mreže kao što su Facebook i LinkedIn kako bi njegovali odnose s klijentima i izvukli recenzije o sadržaju koji stvorite. Nemojte gradite cijelu svoju tvrtku na društvenim mrežama – to je opasna pogreška koja vas može stajati sati (ili godina) izgubljenog posla.
Učinite svoj sadržaj vrijednim čitanja
Kako možete znati je li vaš sadržaj vrijedan čitanja?
Sadržaj je vrijedan čitanja ako ga ljudi čitaju. Ne donosite odluku vi nego čitatelji. To znači da pratite što dobiva najviše prometa, najviše veza, dijeljenja i angažmana. Sadržaji koje vrijedi čitati obično dijeli ove elemente:
- Pojavljuje se pod naslovom koji privlači publiku.
- Fokusira se na probleme do kojih je čitateljima doista stalo.
- Oblikovan je da bi privukao pažnju i zadržao pozornost.
To je barem jednostavno ili kreirate sadržaj koji vrijedi čitati (ili gledati, ili slušati, ako radite multimediju) ili ne. Svatko tko vam kaže drugačije usporava vas i vodi vas do neuspjeha.
Potrudite se oko naslova
Vaš “temeljni” sadržaj pomoći će vam da počnete graditi čvrste odnose s ljudima koji na kraju mogu postati vaši klijenti. Potrebno je pronaći čitatelje za taj sadržaj … što znači da ćete izraditi sadržaj koji je posebno osmišljen kako bi privukao i proširio svoju publiku.
Ovo je mjesto gdje ćete staviti sve svoje vještine pisanja u naslov. Malo kontroverze može biti dobro za privlačenje novih čitatelja, sve dok ne padnete u zamku traženja pažnje zbog nje same. I dalje ćete se oslanjati na čimbenike koji vaš sadržaj čine vrijednim čitanja – učinite ga korisnim, učinite ga zanimljivim, učinite ga čitljivim i na njega stavite ubojiti naslov.
Napravite email listu što prije
Sadržaj na javnoj web-lokaciji (poput bloga) fantastičan je za privlačenje pozornosti. No, kako bi produbili odnos sa svojim potencijalnim kupcima, e-mail marketing je još uvijek najbolji alat. Email dira čitatelje na intimniji način, a njegova personalizirana priroda privlači njihovu pažnju. Kada želite da čitatelji poduzmu određenu radnju, pošaljite im email.
Ne odugovlačite s ponudom
Ako se vaš sadržaj temelji na uslugama koje nudite, pobrinite se da vaša publika točno zna što nudite. Dobro izrađene odredišne stranice će objasniti vaš proizvod ili uslugu publici na način koji olakšava kupnju. Usredotočite pažnju Vaših klijenata kako ne bi preskočili vašu web-lokaciju i uslugu koju im nudite. Nemojte se bojati prodaje, ali ne morate biti ni jedan od onih napornih prodavača. Bez obzira na vašu ponudu, uvjerite se da je to nešto što vaša publika zapravo želi (a ne samo ono što mislite da bi bilo cool) i da ste dostavili jasan, jednostavan poziv na akciju.
Idite na društvene mreže tek kada imate o čemu pričati
Jeste li primijetili kako objave poput “najbrži način za..”, “besplatno” i “šokantno” uvijek dobivaju Twitter sljedbenike ili Facebook likeove?
To je vrsta lažnog prečaca koji će ubiti vaš napredak. Oslonite se ipak na kvalitetu sadržaja koji objavljujete. Publika društvenih medija će početi širiti evanđelje o vama čim im date nešto vrijedno i korisno o čemu doista žele znati više.
Ne pokušavajte požuriti do 6. koraka s popisa kada vam 2. korak još zadaje poteškoće. Baš kao i izgradnja temelja kuće, ako ju gradite korak po korak, imat ćete nešto čvrsto i sigurno što će vam služiti mnogo, mnogo godina.