Što je dobar dizajn logotipa?

Ako pogledate oko sebe lako možete, bez puno napora, izbrojati barem 10 različitih logotipa. Oni su svuda oko nas, gdje god krenemo, ugrađeni su u našu kulturu i način života. Oni utječu na naše odluke, komuniciraju i predstavljaju vrijednosti tvrtke i često su puni značenja.

Ali zaista … koja je svrha logotipa i zašto su važni? To je nešto što grafički dizajneri i vlasnici tvrtki stvarno trebaju razumjeti prije nego što počnu raditi na svom identitetu.

Koja je svrha logotipa?

Primarna uloga logotipa je prepoznavanje … Sjetite se toga, jer podbacuje sve druge savjete koje ćete ikada čuti. Identifikacija je ono što stvarno važno.

Trendovi dolaze i odlaze, alati i tehnike će se razvijati, ono što vidimo kao logotip može se čak i drastično mijenjati s vremenom, ali za svu vječnost – jedini najvažniji cilj logotipa uvijek će ostati isto: identificirati osobu, proizvod, posao ili uslugu. Poštuju li se ta načela u osmišljavanju vizualnog identiteta, veći su izgledi da će potrošači u moru informacija uopće primijetiti brend i ‘ubrati’ njegovu poruku.

Dakle, svrha dizajn logotipa je identificirati. To znači da, kao dizajner (ili vlasnik tvrtke), prije nego što radite na idejama, morate u potpunosti razumjeti okruženje u kojem će se logotip nalaziti. Tko su konkurenti  i kako izgledaju? Koje su boje i simboli već utemeljeni kod konkurencije? Kako možemo diferencirati logotip kako bi se tvrtka izdvojila iz gomile? U tom smislu dobar dizajn nije samo oku ugodan nego smanjuje mentalni napor potrošača (zbog sadržaja kojima su izloženi) i skraćuje vrijeme njihova odlučivanja o kupnji ili sviđanju.

Dizajn logotipa nije umjetnost

Dizajn logotipa nije umjetnost – previše ljudi ga pogrešno percipira jer su logotipi vizualni objekti. Uloga dizajnera nije stvaranje ljepote … i nije dizajniranje nečega što bi mi ili klijenti osobno voljeli. Umjesto toga dizajn logotipa treba biti tretiran kao strateški poslovni alat koji će omogućiti da se tvrtka identificira u golemom svijetu u kojem živimo. Naravno, logotip još uvijek mora izgledati dobro, ali to bi trebao biti sekundarni čimbenik prilikom oblikovanja loga. Identifikacija dolazi prvo.

Dizajn logotipa ne treba imati skrivena značenja

Dizajneri često pokušavaju ispuniti logotip smislom, no to nije potrebno – fokus treba biti na identifikaciji. Svako značenje ili pridruživanje dolazi s vremenom kroz interakciju s logotipom.

Novi logotip je prazan brod te od prvog dana nema smisla gledateljima. S vremenom će se značenje dodati kroz stalni marketing, a korisnici interakcijom s proizvodima tvrtke. Zamislite da prvi put vidite npr logotip Nike – što biste prvo pomislili o tvoj firmi, proizvodima i poslovanju?

Zašto je logotip toliko važan svijetu?

Oni su lice tvrtke, proizvoda ili usluge. Kada zamislite bilo koje poslovanje, često ćete odmah zamisliti logotip, bilo da se radi o zlatnim lukovima poznate fast food tvrtke, ili jabuke s ugrizom. Isto tako, kada vidite logotip s kojim ste upoznati, odmah ćete ga povezati s vašim sjećanjima, iskustvima i interakcijama sa brendom. Dobro dizajniran logotip će biti nezaboravan te odmah asocirati korisnike na brand. Mozak lakše procesira oblike i boje nego što pamti riječi. To znači da ako je identitet jedinstven na tržištu, lako ga je opetovano pronaći i prepoznati  za kupnju ili preporuku prijateljima.

Dizajn logotipa utječe na naše odluke

Od našeg prvog dana gradimo vizualnu knjižnicu u našem umu i počinjemo povezivati ​​fontove, oblike i boje s određenim emocijama i objektima. Jednostavnim gledanjem logotipa odmah ćemo donjeti sud i način na koji doživljavamo to poslovanje, proizvod ili uslugu. Ako mislimo da je tvrtka preskupa, prekorporativna ili preradikalna, izbjeći ćemo ju. Isto tako, ako logotip (i povezani identitet robne marke) izgleda kao vrsta tvrtke, proizvoda ili usluge koju tražimo i želimo biti povezani s njom, aktivno ćemo se baviti tvrtkom i kupiti proizvode i usluge. Zato je ključno da logo pravilno predstavlja poslovanje, jer želite privući pravu publiku.

Logotip predstavlja očekivanja tvrtke, no ako to ne uspije, ili ako privlači pogrešnu publiku, poslovanje će s vremenom opadati, a ulaganje vremena i novca potrošiti će se za ljude koji neće postati kupci, a možda dobijete i loše recenzije od razočaranih kupaca.

Teško se natjecati s toliko tvrtki na svijetu, no i vaša tvrtka ima jednu priliku za impresioniranje i privlačenje promatrača. Ako dizajn logotipa ne uspije impresionirati promatrače u današnjem svijetu koji se temelji na internetu i vizualnim impresijama, onda ne znamo što može. Neki poduzetnici, posebno početnici, koriste low-cost dizajnere amatera, ne shvaćajući koliko im to štete može donjeti. Zato volim izraz “nema ništa skuplje od jeftinog dizajna” jer sažima gubitke koje tvrtka uzrokuje prihvaćajući najjeftiniji i najbrži put.