Dizajn logotipa već od 100 kn…ili tu nešto ne štima.
Svaka usluga ima svoju cijenu kao što svako poslovanje ima svoju konkurenciju. Konkurencija je zdrava. Ponuda je najvažniji element koji razlikuje jednog poslodavca od drugog. Neodoljiva ponuda je nešto što nitko ne može odbiti…
Cijena je često ključan faktor pri kupovini proizvoda ili usluga. Pri kupovini proizvoda još uvijek računamo na to da cijena diktira kvalitetu. Tako znamo da cipele od 50 kn mogu uzrokovati samo traumu.
Što je s cijenama usluga? Kod kupovine usluga situacija je možda drugačija. Recimo da tražite vodoinstalatera jer vam treba promijeniti slavinu u kupaoni. Vjerojatno ćete pretraživati Google u nadi pronalaska što povoljnijeg majstora jer vjerujete da svaki vodoinstalater zna obaviti ovaj posao. Jedina razlika u moru ponuda raznih pojedinaca ili firmi jest cijena. Možda će vam više povjerenja ulijevati firma jer ćete ipak dobiti neki račun, ali tu već računate na veću cijenu usluge.
Cijena usluge grafičkog dizajna
Što se događa s cijenama usluga grafičkog dizajna? U tom području, cijena je uvijek upitna. Možda je to jedina profesija gdje većina ljudi nema ideju o iznosu pojedinih usluga.
Tako se potraga za određenom uslugom grafičkog dizajna svodi na googlanje određenih ključnih riječi i slanje upita grafičkim studijima, obrtima, agencijama. Na kraju kupac odabire najbolju ponudu i odlučuje se za kupnju. Je li ta “najbolja ponuda” odabrana po principu vodoinstalatera ili ipak uzimate u obzir druge faktore?
Istražili smo cijene dizajna logotipa
Moramo priznati da smo istražili konkurenciju. Poslali smo upite 10 različitih firmi koje se oglašavaju na ključnu riječ dizajn logotipa. Odgovori koje smo dobili prilično su nas iznenadili.
Prema našem uzorku, cijene dizajna logotipa kreću se od 500 kn – 7 000 kn. Prilično nezahvalan raspon cijena za prosječnog kupca. Da nismo iz ove struke, vjerojatno bismo pomislili da je cijena od 7 000 kn previsoka. Možda bi se čak odlučili za najpovoljniju opciju.
U tom slučaju rok izrade je 5 dana i dobije se 3 – 5 rješenja…za 500 kn. To bi značilo da netko naplaćuje svoj autorski rad 100 kn po idejnom rješenju. Nešto tu ne štima. Znači li to da biste lice svoga brenda platili manje nego zamjenu vodokotlića?
Na kraju, što kupac zaključuje? Moglo bi se reći da postoje dizajneri koji su preskupi i oni koji imaju fer cijene. Što može stajati iza te jeftine cijene? Jeftin dizajn.
Određivanje cijene dizajna
Osnovna cijena grafičkih usluga računa se prema utrošenom vremenu. Izrada vizualnog identiteta je proces koji traje. Takav proces nije gotov za par dana i ne košta par stotina kuna. Za dizajn logotipa potrebno je utrošiti vrijeme za istraživanje, skicianje, razmišljanje. Postavljanje novog brenda u okružje tržišta na kojemu se nalazi.
Potrebno je osmisliti jedinstveni identifikacijski simbol koji će najbolje funkcionirati za određeni proizvod ili uslugu. Valjalo bi uzeti u obzir sve grafičke primjene logotipa i paziti na tehnološke procese izvedivosti. Nakon toga slijedi izrada logotipa. Ilustriranje simbola, izbor boja, tipografije te ostalih elemenata koji čine dio sustava vizualne identifikacije.
Cijena dizajna pojedinog djela vizualnih komunikacija uključuje razvojni proces u dvije faze:
- idejni projekt (temeljni koncept, izgled karakterističnog sadržaja)
- izvedbeni projekt (razrada temeljnog koncepta i dizajn s konkretnim sadržajem).
Usluge grafičkog dizajna bilo bi bolje gledati kao autorsko djelo nego kao mehaničko odrađivanje zadatka.
Srećom, postoji dokument Hrvatskog dizajnerskog društva – “Smjernice za izračun cijena djela dizajna”. Postojanje takvog dokumenta olakšava rad dizajnerima te čini temeljni koraka prema uređenom tržištu koje onemogućuje nametanje dampinških cijena i obezvređivanje autorskog rada.
Ako još uvijek tražite povoljniju, a kavalitetnu opciju dizajna vizualnog identiteta, pogledajte naš outlet logotipa.