Upoznajte monogram kao vizualni identitet

(kasnolat. monogramma) : mono – jedan, gramma – slovo.

Dakle, u početku je monogram označavao dizajnirano jedno slovo (znak) koje se sastoji od dva ili više slova imena vlasnika. Najstariji i najpoznatiji monogram je Christogram ili (Chi-Rho) nastao od grčkih slova chi (Χ) i rho (Ρ), što su prva dva slova od grčkog χριστός “Krist”.

Christogram

Rimski carevi, a ubrzo i vladari Francuske i Engleske počeli su koristiti monogram umjesto potpisa na pismima i dokumentima. U renesansi se monogram počeo percipirati kao osobni simbol vlasnika, njegov autogram. Uskoro se preselio na svakodnevne predmete: odjeću, kutije za cigarete, oružje. Naravno, samo su bogati mogli priuštiti takav luksuz. Postupno su takve simbole koristili umjetnici, kipari, graveri koji su nastojali ukazati na autorstvo svojih djela. Primjerice, Johann Sebastian Bach, imao je tri monograma, od kojih su dva bila u obliku bilješke, a jedan u obliku potpisa.

J.S.Bach monogram

Danas monogram može koristiti bilo koji građanin ili tvrtka. Uglavom nastaju kombinacijom inicijala osobe ili organizacije, a brojni poznati brandovi koriste monogram kao logotip za svoj brand.

Monogram kao logotip

Monogram je vrsta logotipa koji se sastoji isključivo od tipografije, nastao preklapanjem dva do tri slova. Logotip nastao samo od jednog slova zove se letterform i ne spada u monograme. Zbog snažnog naglaska na slovima, monogrami uvelike ovise o vrsti tipografije i stilu izrade.

Monogrami su dosegnuli vrhunac svoje popularnosti u 19. stoljeću i od tada nisu izgubili na važnosti. Oni predstavljaju simbol luksuza, kraljevske obitelji, profesionalizma i klase.

Kada se radi dizajn logotipa za tvrtku ili brand, najviše se razmišlja o ciljanoj skupini branda. Naravno, želimo vizualni identitet koji je tehnički ispravan i vizualno privlačan, prenoseći istovremeno vrijednosti koje stoje iza poslovanja – jer se vaša publika povezuje s tim vrijednostima.

Monogram može biti odlično riješenje za vaš vizualni identitet, no prvo pročitajte ovih pet savjeta za njegovu najbolju upotrebu.

1. Luksuzni proizvod ili usluga

Luksuzno brendiranje proizvoda ili usluge pruža korisniku osjećaj stila i raskoša, a vrhunac otmjenosti je logotip koji djeluje personalizirano.

Primjerice, ručnici, jastuci i ogrtači s izvezenim monogramom, personalizirani proizvodi, nalivpero s inicijalima – svi ovi predmeti povezani su s klijentelom visoke klase. Logotip s monogramom podsjetit će ljude na osjećaj koji su imali dok su koristili vašu uslugu ili proizvod.

Primjerice, logotip Louisa Vuittona osim raskoši nosi osjećaj tradicije i povijesne staloženosti. Luksuzna modna marka je tvrtka u obiteljskom vlasništvu, a monogram potvrđuje njihove tradicionalne vrijednosti, dodajući svemu osobni pečat. Čuveni monogram Louis Vuitton dizajnirao je Georges Vuitton 1896. u čast svojem ocu, osnivaču branda. Od njegovih obrtičkih početaka, ovaj potpis je procvjetao u internacionalni simbol za luksuzne torbe.

Louis Vuitton monogram

2. Kada imate dugi naziv tvrtke ili brenda

Budući da se monogram obično temelje na samo 2 ili 3 slova, ovo bi moglo biti rješenje ukoliko se naziv vaše tvrtke sastoji više od jedne riječi ili ga je teško izgovoriti. Tamo gdje dugo ime tvrtke može odvratiti ljude, inicijali će potaknuti publiku da se raspita više o vašoj tvrtki i značenju inicijala.

Osim toga, logotip mora biti lako čitljiv već na prvi pogled jer publika ne želi trošiti vrijeme pokušavajući odgonetnuti naziv brenda. Dugo ime tvrtke poništava mogućnosti brzog razumijevanja onoga što radite.

Primjerice, Bang i Olufsen možda je dugačko ime, ali danska elektronička tvrtka to zaobilazi logotipom koji se lako pamti – B&O. Isto vrijedi za H&M – Hennes & Mauritz AB, švedska multinacionalna tvrtka, poznata po fast fashion odjeći. U oba slučaja publika automatski prepoznaje brand po logotipu, često ne znajući izvorni naziv.

3. Kada izlazite na međunarodno tržište

Ponekad je teško osmisliti naziv tvrtke i izraditi logotip koji se sviđa multinacionalnoj publici, jer se tu susrećemo s raznim izazovima od jezičnih barijera do različitih kulturnih referenci. Dakle, kada ste u nedoumici – manje je više! Jednako vrijedi za naziv kao i za dizajn. Inicijali čine logotip svestranim, a ljudima omogućuju da vas prepoznaju diljem svijeta, bez povezivanja vaše tvrtke s određenim jezikom ili populacijom.  

4. Kada vodite obiteljski posao

Zbog naglaska koji monogrami stavljaju na spajanje inicijala, često se povezuju s obitelji. Jeste li se ikada zapitali zašto ljudi tek vjenčanim parovima poklanjaju ručnike i kućne ogrtače s monogramom? To je zato što smo monogram prihvatili ​​kao simbol fizičkog i emocionalnog spajanja imena – tj. kao simbol okupljanja obitelji. U tom smislu, logotip monogram sjajan je način da se naglase obiteljske vrijednosti koje stoje iza poduzeća i iskoriste za uspostavljanje emocionalne veze s kupcima.

Primjerice Gucci brand odaje osjećaj tradicionalnosti i bezvremenosti već svojim logotipom. Isplepletena slova G predstavljaju osnivača, odnosno oca – Guccio Gucci, što upućuje da je brend generacijama dio obitelji Gucci. Službeni Gucci logotip nije se puno promijenio od 1930. kada je Guccijev sin Aldo redizajnirao očev logotip – isprepleteni dupli G predstavlja očeve inicijale ujedno karike narukvice sugerirajući time luksuz.

Gucci monogram

5. Kada se ne želite ograničavati

Ovo se može činiti kontradiktornim, budući da se monogrami po definiciji oslobađaju slikovnog elementa, ograničavajući vas samo na slova. Međutim, slike često mogu navesti publiku na razmišljanje o određenom objektu. Ponekad to ide u prilog brendu, primjerice kada želite naglasiti određeni proizvod koji prodajete, ali također može biti ograničavajuće ako želite širi doseg.

Primjerice, ako pokrećete tvrtku koja je specijalizirana za savjetovanje o nekretninama, ali možda biste se u budućnosti željeli proširiti na druge vrste savjetovanja, tada bi vam upotreba logotipa s monogramom mogla ići u prilog.


Svaki brend ima priču za ispričati, a logotip s monogramom može biti vaš najbolji glasnogovornik. Ako se odlučite za monogram, imajte na umu da će tipografija (font) imati najvažniju ulogu u izgledu vizuanog identiteta. Odabir tipografije, boje i stilizacije monograma prepustite nama. Mi radimo vizualne identitete koji imaju usmjerenu komunikaciju prema vašoj ciljanoj publici…i obožavamo monograme.

error: Content is protected !!